Czerwone vs zielone curry

Dziś udało mi się kupić spory kawałek piersi z indyka. Na początku pomyślałam, że zrobię devolay'e, ale po tych wszystkich komunijnych przyjęciach...trochę mi zbrzydły. Pomyślałam, że czas na curry. Z racji tego, że mój mąż nie cierpi jeść przez dwa dni tego samego, miałam dwie opcje. Albo część porcji zamrozić, albo zrobić dwa rodzaje gulaszu. Wybrałam tę druga opcję. To azjatyckie danie zazwyczaj jada się z ryżem, ale ja postanowiłam zjeść je z mieszanką TRENDY LUNCH firmy MELVIT. Musze przyznać, że jest bardzo pożywne. Ta mieszanka odpowiada mi bardzo w lunch boxach.



Czerwone curry

Składniki:
  • 0,5 kg piersi z indyka albo z kurczaka
  • 1 czerwona papryka, 1 spory pomidor
  • 2 cebule
  • Å‚yżeczka dobrej mieszanki curry (u mnie BYIRANI PASTA CURRY)
  • sól, sÅ‚odka papryka (ilość wg. uznania)
  • olej kokosowy do smażenia
  • 1 Å‚yżeczka tapioki
MiÄ™so pokroić w wiÄ™ksze kawaÅ‚ki, zamarynować w soli i sproszkowanej sÅ‚odkiej papryce. Cebule, pomidora i paprykÄ™ pokroić w kostkÄ™. Dusić w rondelku na odrobinie oleju kokosowego, aż warzywa siÄ™ rozpuszczÄ…. Na koniec dodać mieszankÄ™ curry.  Można podlać troszkÄ™ wodÄ…. Na osobnej patelni podsmażyć drób. PoÅ‚Ä…czyć z sosem. 





JeÅ›li sos jest za rzadki warto czymÅ› zagęścić. Ja odkryÅ‚am ostatnio tapiokÄ™ czyli skrobiÄ™ z manioku. To mÄ…kÄ… podobna do naszej skrobi ziemniaczanej. Fajnie zagÄ™szcza sosy, zupy desery. Co ważne jest bezglutenowa i nie daje mÄ…cznego posmaku w daniach. Ja swojÄ… kupiÅ‚am za 5 zÅ‚/0,5 kg. uważam, że nie jest to drogo zwÅ‚aszcza, że mÄ…ka ta jest bardzo wydajna. 




Takie orientalne produkty zakupuje u dystrybutora Kuchni Åšwiata. Sklep stacjonarny znajduje siÄ™ w Bydgoszczy w Zielonych Arkadach, ale czÄ™sto fajne promocje można znaleźć na ich stronie internetowej: http://sklep.kuchnieswiata.com.pl/




Zielone curry

  • 0,5 kg piersi z indyka albo z kurczaka
  • 1 cebula
  • Å‚yżeczka dobrej mieszanki curry (u mnie BYIRANI PASTA CURRY)
  • sól, pieprz (ilość wg. uznania)
  • olej kokosowy do smażenia  
  • szpinak mrożony albo Å›wieży 
  • 0,5 szkl. mleko 
  • 1 pÅ‚aska Å‚yżeczka tapioki
Kurczaka kroimy w kostkę, solimy, pieprzymy i smażymy na oleju. Pod koniec dodajemy cebule i mrożony szpinak. Do takich dań kusi wlać słodką śmietankę albo mleczko kokosowe, ale ja używam do tego krowiego mleka. Sos jest zabielony i ma lekki smak śmietankowy. Mleko w porównaniu do śmietanki jest chudsze a daje podobny efekt smakowy. Oczywiście można dodać mleko roślinne. Świetnie by się nadawało mleko migdałowe.


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Instagram